דבר הרב – יום א ב' באייר התש"פ

שבוע טוב

1. מצו"ב מערכת בנים כיתות א-ב וכל כיתות הבנות. חלק (קטן עדיין) כבר לומדים במערכת מקוונת ובמשך השבוע יצטרפו כנראה עוד כיתות. כל השיעורים במערכת הטלפונית (גם של הגנים) מוקלטים וניתן לשמוע בכל שעות היממה. אנחנו מחפשים אפשרויות לשיפור הקשר עם המערכת הטלפונית. אחת האימהות כתבה שהכניסה למערכת הטלפונית בטלפון לא כשר היא מהירה וחלקה. לא בדקתי, אין בכך כל המלצה אלא רק דיווח. הנושא בבדיקה. (ישנם רינונים לא מעטים על החסימות היזומות של הקווים הכשרים האם זה נובע רק ממניעים טהורים). במקרה של קשיים ניתן כמו בשבוע שעבר לכתוב למורה רחל ינקלביץ  r4128626@gmail.com
2. מערכת הבנים כמו שהייתה בשבוע הקודם וכמעט כולה בזום.
3. ישנן כיתות שההורים התארגנו ובאופן פעיל מנסים לסייע לכך שהשיעור יזרום באופן תקין וזה אכן תיקון גדול ומסייע מאד. אנחנו משתדלים מאד ויחד עם זאת שמחים על ההתארגנות של ההורים ומודים להם. לאור ההצלחה יכול להיות שאם בכל כיתה הייתה נציגות הורית היה אפשר לקדם את הדברים טוב יותר.
כולנו מודעים לקשיים של ההורים להתארגן עם כל הילדים אבל הכל כלול בצער גידול בנים והלוואי רק זה. זו השקעה שיש לה רק רווחים. תתנחמו בכך שלמורים ובעיקר למורות זה עוד יותר קשה……ניזכר בהורים (אצלכם אולי הסבים והסבתות) שגידלו ילדים במעברות ובמלחמות אז אנחנו בסך הכל במצב לא הכי קל אבל ב"ה לא הכי קשה. אסור להיכנע ולהעביר את הזמן בבטלה. ילד צריך ללמוד ולהתקדם.
4. השנה יום העצמאות לא יוכל להתבטא בנפנופים על כנפיים ונקניקיות במרחבים שבטבע, ומן הסתם אפשר לכוון על הכנפיים שבמרק ולצאת ידי חובה בפו קטן (נפנוף זוטא) מעל הכפית של המרק הרותח ללא שהדבר ייחשב כפגיעה במהותו של יום. אנחנו ננצל את זה ליום לימודים ב"ה.
הרבה נחת.