דבר הרב – יום ב ג' באייר התש"פ

מצו"ב כתובות המייל של כל המורות להשבת תשובות למטלות הלימודיות כולל הוראות האזנה לשיעורים ובנוסף טבלת מעקב למידה. נא לעקוב אחר הנכתב
יעל ופריידי דוייב עמלים רבות ושעות אין ספור לספק ציוד למידה והיום כבר העבירו חלק מהציוד כך שכיתות הבנים ג- ח ילמדו כולם ב-zoom החל מהיום ובכיתות הבנות ישלבו בין המערכת המקוונת לבין מערכת הקלטה מראש בטלפון כי לדעת המורות (וגם חלק מתגובות ההורים) רצוי לשלב בין המעלות השונות של למידה בכיתה והקלטה שמאפשרת שעות שונות חזרה איטית ומסודרת וכו'.
התגובות היום היו ברובם התרעמות על הקושי שבכניסה למערכת וניתוקים לבין חלק שלא הייתה להם כל בעיה והכל זרם. אין לי הסבר איך זה ייתכן. בכל מקרה ניתן להיכנס לשיעורים גם אחר הצהרים כשהעומס יורד.
שר התקשורת העביר היום הוראה להפסיק עם החסימות של הקווים. אולי זה יעזור.
משרד החינוך מנפיק הודעות לציבור על אפשרות חזרה ללימודים כבר בשבוע הבא לגנים וכיתות א-ג. יש לו תוכנית מאד מסודרת איך לעשות את זה ולמען האמת קראתי כמה פעמים ולא הבנתי כלום. מה שכן הבנתי שאין קבלת קהל במשרד החינוך כי הם חוששים על עצמם. צודקים. גם אנחנו.
איך בדיוק יגיעו 30 ילדים לגן עם מסכות והגננת תוכל להקפיד שהם יעמדו במרחק שני מטרים אחד מהשני? ואם מישהו נניח לא יסתדר בשירותים הגננת תעזור לו מרחוק עם מקל של מטאטא? התוכנית לבית הספר היא עוד יותר מעניינת. הילדים של כיתות א-ג יגיעו לבית הספר ויתפזרו בכל הכיתות וכל צוות ההוראה גם יגיע לבית הספר. ומה הלאה? ישבו במרחק של שני מטרים אחד מהשני. נו…. בבית ספר חורב המשמעות היא שבכל כיתה תשב מורה עם תלמידה אחת. גם בבתי ספר אחרים כמה כבר נכנסים בכיתה אחת אם שומרים על מרחק של שני מטרים מכל הכיוונים? ואיך הם ישחקו בחצר? ירוצו במרחק של שני מטרים? כולן עם מסכות? ומה בדיוק יעשה כל הצוות החינוכי בבית הספר? המורה למתמטיקה של כיתה ז' תלמד חשבון בכיתה ב'? רק לדמיין מה יקרה חלילה אם ילד אחד יתברר כנשא של קורונה ואז את כולם ישלחו לבידוד. נו רק לחשוב ילד שצריך להיות בבידוד שבועיים. אז אולי כסיכום ביניים נתחיל אולי לחשוב כאשר הם יתחילו לקבל קהל ואז אולי נדבר מה יהיה בבית הספר ובגנים ונקווה לרעיונות יותר יצירתיים
החמודים האלה שלחו לי מכתב לפני שבוע שבגנים נמצא בביקורת של משרד הבריאות מפגעים בטיחותיים באחד הננים ואלו הם 1. חתולים יכולים להיכנס לחצר הגן 2. לא נמצא אצל הגננת חוזר מנכ"ל איך לאחסן חומרי ניקוי 3. חומרי ניקוי לא היו בארון יעודי. ולכן הם דורשים ממני שתוך ארבעה ימים אתקן את כל הליקויים.אחרת יבטלו את הרישיון לגן…… כתבתי להם שהכול סגור ואינני יכול ללכת לגננת להביא לה את חוזר מנכ"ל ובעניין החתולים שנכנסו לחצר אני מבקש אורכה לתיקון……. זה כמובן לא הכל הם הרי עובדים רצוף…קיבלתי עוד מכתב שבו התבקשתי להגיע כל יום לבית הספר יחד עם המזכירה הסגנית ואב הבית כדי להכין את בית הספר לשנת הלימודים תשפ"א…….מהיום כל יום כולם צריכים להכין את בית הספר לשנת הלימודים תשפ"א….
אז מי אומר שאנחנו לא בידיים טובות? חושבים עלינו במשרד החינוך

טבלת מעקב כיתות א ב בנים וכיתות בנות

הוראות למידה כיתות א ב בנים וכל כיתות הבנות