דבר הרב – ערב יום העצמאות

ערב טוב!

מקווה שהלמידה נכנסה לשגרה. גם אלו מצוות המורים והמורות שהיו בתחילה רק במערכת הטלפונית מקבלים ציוד ומתחילים לעבור למערכת המקוונת הן ביסודי והן בתיכון. הודעות על הקישורים יועברו להורים.
לצערנו השנה אינה כתיקונה ויום העצמאות הוא ככל הימים מלבד העובדה שהסגר הוא כללי. (אין הכוונה לתוכן של היום שכל אחד יבטא אותו על פי דרכו אלא להיבט החיצוני). מכיוון שהסגר מונע כל יציאה ושוב כולם בבית אין כל סיבה שלא ילמדו ולכן יתקיימו מחר לימודים.
בעניין החזרה ללימודים של כיתות א-ג, המתווה של משרד החינוך כולל כמה תנאים ואחד מהם הוא שהתלמידים יהיו בקבוצה של 15 ובמרחק של שני מטרים אחד מהשני. בחישוב פשוט אם נושיב את הילדים בשלשה טורים גודל הכיתה המינימלי כולל המורה צריך להיות לפחות 10 מטרים אורך על 4 מטרים רוחב (אם כמובן מדקדקים על הסנטימטר מה שבלתי אפשרי). לצערנו אין בבית הספר אפילו כיתה אחת בגודל הזה ולכן זה בלתי אפשרי.
חלוקה לקבוצות קטנות יותר מחייבת כמובן צוות הרבה יותר גדול שמתאים ללמד גילאים אלו וגם זה לא נמצא ולא זמין.
נבקש להקפיד על הלמידה כי אנחנו מתקדמים והחיים צריכים להמשיך. ב"ה נחזור במהרה לשגרה ותלמידים שיצברו פער לימודי  יצטרכו בלית ברירה סיוע ממורים פרטיים להשלמת החומר על מנת להשתלב בכיתה. על כל הנלמד בכל המקצועות יתקיימו מבחנים ויש להצליח בהם.
בעניין הגנים נבדוק את האפשרות לחדש לימודים – ונודיע.
מצורף קישור שקיבלתי במייל אינני יודע את מקורו אבל הוא מבטא נכון את מה שאני עובר עם ההודעות של משרד החינוך
בשורות טובות ושמחות לרוב